close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהי תכנית עסקית מקצועית ומה תפקידו של יועץ עסקי?

מערכת שורשיב חשוון, תשפ10/11/2019

איך תוכנית עסקית ויועץ עסקי יכולים לעזור לעסק שלך?

תגיות:
ישנם שני סוגי עסקים אשר זקוקים, עקרונית, לתוכנית עסקית - כאשר המשותף לשניהם היא העובדה שמדובר בארגון הזקוק לשינוי. זו יכולה להיות חברה קטנה בתחילת דרכה, או לעומתה ארגון ותיק וגדול המצוי בפרשת דרכים. כך או כך, ייעוץ מקצועי לעסקים הינו שירות נדרש ויעיל הנחשב לחלק בלתי נפרד מהתהליך שארגונים מסוימים, כלומר מנהליהם כמובן, בוחרים לעבור. המטרה היא להגדיר באופן מדויק ומותאם את לוח הזמנים השנתי של הארגון, לפרט את היעדים בדרך ואת הפעולות שיש לעשות בכדי להגיע אליהם וכמובן – להגדיר מטרה סופית, כזאת
שבה בעלי העסק רוצים שהארגון שבראשותם יימצא, בסופה של שנת העבודה.

למה מנהלים צריכים תכנית עסקית?
לעיתים מנהלים מתחילים את התפקיד שלהם כשהם מלאים במוטיבציה והם מאמינים כי ההתלהבות שלהם תסייע לארגון, "תדביק" את המנהלים שתחתיהם ובהמשך גם את העובדים עצמם. כאשר החלום נתקל במציאות, הם עלולים לגלות שניהול איננו עניין פשוט כל כך וכי ללא תכנית סדורה ומובנית, הברורה לכל אדם שיש לו אחריות מסוימת להביא אותה לידי ביטוי, לא ניתן לקדם באמת את המטרות של הארגון. המטרה של יועץ עסקי היא לסייע למנהלים כאלה שבתחילת דרכם, כמו גם למי שנמצא בתפקיד ניהולי מזה שנים אך איננו מתפקד כראוי. הוא יכול להעניק להם מעטפת של מידע חיוני וכלים לבחינת המצב האמיתי של הארגון – בהיבט הכלכלי ובהיבט של כוח האדם, תוך שהם בונים יחדיו תכנית שהיא תהליך עבודה מדורג לעמידה ביעדים וצמיחה.

מדוע ייתכן פער בין תכנית זו לתכנון העבודה בפועל?
התוכנית העסקית יכולה לכלול נתונים חשובים כמו ניתוח שוק הלקוחות הפוטנציאלי, המתחרים הדומיננטיים תחת אותו ענף, ההוצאות וההכנסות של העסק ועוד גורמים נוספים רבים המשפיעים על תפעולו של הארגון. הייעוץ העסקי מטרתו לקחת את כל הנתונים הללו, תוך שימת דגש על החוליות החלשות בארגון והתקלות שעלולות להתרחש בדרך.

למרות התכנון המוקדם והמחקר המעמיק, כמובן שישנם נושאים בלתי צפויים שיכולים להתרחש, הן כ"הפתעות" פיננסיות והן כתבנית מסוימת שהמציאות פשוט לא נכנסה אליה. תכנון העבודה בפועל אמור להיעשות מתוך רצון לנהל את העסק או הארגון באופן מושכל ורצוני, אך לעיתים ייתכן גם "כיבוי שריפות" והתמודדות עם מצבים שכלל לא עלו לדיון הראשוני. זהו חלק חשוב ממה שיועץ עסקי צריך לבצע עם המנהלים שעמם הוא עובד – להעניק להם את הכלים לניהול נבון גם בזמן משבר.

מיהם הלקוחות העיקריים של יועצים עסקיים?
עסקים מכל הסוגים יכולים להיעזר רבות ביועץ לעסקים, כאשר מדובר גם בעסקים גדולים וגם בקטנים, גם כאלה שעובדים בהם מול קהל לקוחות וגם מקומות שבהם ישנם רק עובדים היושבים מול מחשב מרבית היום. כל ארגון עשוי להיתרם מייעוץ מקצועי, המותאם באופן מיוחד אליו והמעניק למנהליו אינפורמציה חשובה באשר ליכולות שלו לקדם את הארגון, לטובת העובדים והמנהלים כאחד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה